CAYMA HAKKI BİLGİ REHBERİ
1. Cayma Hakkı Nedir?
ALICI, sipariş verdiği ve işbu Ön Bilgilendirme ile onayladığı ürün/ürünlerin kendisine veya bildirdiği adreste bulunan kişiye tesliminden itibaren 14 (ondört) gün içerisinde ilgili mevzuat uyarınca kendisine tanınan cayma hakkını kullanabilir. ALICI'nın cayma hakkını kullanabilmesi için bu süre içerisinde SATICI'ya yazılı veya müşteri hizmetleri aracılığıyla sözlü olarak bildirimde bulunması, ürün/ürünlerin 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve 27.11.2014 tarihli Resmi Gazete'de yayınlanmış olan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'nde belirlenen cayma hakkının kullanılamayacağı ürünlerden olmaması veya mutat kullanım dışında ürünün yeniden satışa sunulmasını engelleyecek nitelikte bir hasara uğramamış olması ve bu şekilde kullanılmamış olması şarttır.
2. Cayma Hakkının Kullanılamayacağı Haller Nelerdir?
Alıcı aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler.
h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
İade edeceğiniz ürünün, paketi hasar görmemiş, kullanılmamış ve kullanım hatası sonucu zarar görmemiş olması gerekmektedir.
Ürünler kullanılmış, yıpranmış, yıkanmış bir şekilde bize ulaşırsa size geri göndermek zorunda kalabiliriz. Bu durumda ücret iadesi yapılmaz. İade etmek istediğiniz ürün/ürünleri tüm aksesuarları ve orijinal kutusu ile faturası ile beraber iade etmeniz gerekmektedir.
Tek kullanımlık ürünlerin ve hızlı bozulan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünlerin iadesi kabul edilmemektedir.
Kozmetik ve kişisel bakım ürünleri, iç giyim ürünleri, mayo, bikini, kitap, kopyalanabilir yazılım ve programlar, DVD, VCD, CD ve kasetler ile kırtasiye sarf malzemeleri (toner, kartuş, şerit vb.) ancak ambalajı açılmamış, denenmemiş, bozulmamış ve kullanılmamış olmaları halinde iade edilebilir.
Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde, tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, ALICI’nın veya ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün; birden fazla parçadan oluşan mallarda, ALICININ veya ALICI tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün esas alınır.
Alıcı cayma hakkını “sipariş iptali” ve “ücret iadesi” olmak üzere iki şekilde kullanabilmektedir. Cayma hakkının kullanımı Platform’a üye olan (“Üye”) ve ziyaretçiler (“Ziyaretçi”) bakımından farklılık göstermektedir.
Sipariş iptali ancak “Siparişiniz Alındı” veya “Siparişiniz Hazırlanıyor” aşamasındayken gerçekleştirilebilir. Bu aşamada siparişin iptal edilebilmesi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir.
3. Üyeler Siparişlerini Nasıl İptal Edebilir?
Alıcı tarafından Platform’a üye girişi yapılır. Ardından Siparişlerim>Sipariş Detayı>Sipariş İptal bağlantısı tıklanarak iptal nedeni seçilir. Son aşamada “İptal Et” bağlantısına tıklanır ve sipariş iptal edilir.
4. Ziyaretçiler Siparişlerini Nasıl İptal Edebilir?
Alıcı tarafından Platform’a giriş yapılır. Ardından “Sipariş Takibi” bağlantısına tıklanır. Açılan ekranda cep telefonu numarası ve sipariş numarası
Alanları doldurulur ve “Doğrulama Kodu Gönder” bağlantısına tıklanır. Alıcı’nın iletişim numarasına gönderilen mesajda belirtilen kod, onay kodu alanına yazılarak “Onayla” bağlantısına tıklanır. Sipariş detayı ekranında yer alan “Sipariş İptal” bağlantısına tıklanır. Son aşamada iptal nedeni seçilerek “İptal Et” bağlantısına tıklanır ve sipariş iptal edilir.
Sipariş Alıcı’ya teslim edildikten sonra cayma hakkının kullanılabilmesi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir.
5. Üyeler Tarafından Ürün İadesi Nasıl Yapılır?
Alıcı tarafından Platform’a giriş yapılır. Ardından Siparişlerim>Sipariş Detayı bağlantısına tıklanarak “Sipariş Detayı”na ulaşılır ve “Kolay İade” bağlantısına tıkladıktan sonra talep edilen bilgiler girilerek “İade Talebini Oluştur” bağlantısına tıklanır. Ardından Alıcı’ya bildirilen iade kodu ile ürünü 10 gün içinde kargoya verilir. 10 gün içinde kargoya verilmemesi halinde yeniden kod alınması gerekir.
6. Ziyaretçiler Tarafından Ürün İadesi Nasıl Yapılır?
Alıcı tarafından Platform’a giriş yapılır. Ardından Sipariş Takibi bağlantısına tıklanır. Açılan ekranda cep telefonu numarası ve sipariş numarası alanları doldurulur ve “Doğrulama Kodu Gönder” bağlantısına tıklanır. Alıcı’nın iletişim numarasına gönderilen mesajda belirtilen kod, onay kodu alanına yazılarak “Onayla” bağlantısına tıklanır. Bu işlem sonrasında sipariş detayına ulaşılır. Son aşamada “Kolay İade” bağlantısına tıklandıktan sonra talep edilen bilgiler girilir ve “İade Talebini Oluştur” bağlantısına tıklanarak Alıcı’ya bildirilen iade kodu ile ürün kargoya verilir. 10 gün içinde kargoya verilmemesi halinde yeniden kod alınması gerekir.
Alıcının iade talebini oluşturup cayma hakkını kullandığı tarihten itibaren 10 (on) gün içinde malı geri göndermesi gerekmektedir. Mal ile beraber faturasının, malın kutusunun, ambalajının, varsa standart aksesuarları, mal ile birlikte hediye edilen diğer ürünlerin de eksiksiz ve hasarsız olarak iade edilmesi gerekmektedir.
Cayma hakkının kullanılması için süresi içerisinde Satıcı'ya mevzuat hükümlerine ve Platform’daki cayma hakkı kullanım seçeneğine uygun olarak bildirimde bulunulması şarttır.
7. Cayma Hakkı Kullanıldıktan Sonra Süreç Nasıl İlerler?
a) Alıcı cayma hakkını kullanmasından itibaren 10 (on) gün içerisinde Ürün/Hizmet’i Satıcı'ya anlaşmalı kargo şirketiyle geri gönderir.
b) Cayma hakkı kapsamında iade edilecek Mal kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları varsa Mal ile birlikte hediye edilen diğer ürünlerinde eksiksiz ve hasarsız olarak iade edilmesi gerekmektedir.
c) Cayma hakkının kullanılmasını takip eden 14 (ondört) gün içerisinde Ürün/Hizmet bedeli Alıcı'ya ödediği şekilde iade edilir. Mal, Satıcı'ya iade edilirken, Malın teslimi sırasında Alıcı'ya ibraz edilmiş olan orijinal faturanın da Alıcı tarafından iade edilmesi gerekmektedir. Alıcı iade edeceği Malı ön bilgilendirme formunda belirtilen Satıcı'nın anlaşmalı kargo şirketi ile Satıcı'ya gönderdiği sürece iade kargo bedeli Satıcı'ya aittir. Alıcı'nın iade edeceği Malı Ön Bilgilendirme Formunda belirtilen Satıcı'nın anlaşmalı kargo şirketi dışında bir kargo şirketi ile göndermesi halinde iade kargo bedeli ve ürünün kargo sürecinde uğrayacağı hasardan Satıcı sorumlu değildir.
Alıcı ürünü kaç taksit ile aldıysa Banka Alıcı’ya geri ödemesini taksitle yapmaktadır. Satıcı bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra, Banka poslarından yapılan taksitli harcamaların Alıcı’nın kredi kartına iadesi durumunda, konuya müdahil tarafların mağdur duruma düşmemesi için talep edilen iade tutarları, yine taksitli olarak hamil taraf hesaplarına Banka tarafından aktarılır. Alıcı’nın satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları, eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta 1(bir) iade yansıyacak ve Alıcı iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra, iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düşmüş olacaktır. Satıcı, Alıcı cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren 14 (ondört) gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri tek seferde iade edecektir. Alıcı, iade süreçlerinde kendisi ile banka arasındaki ilişkiden doğacak ihtilafların FLO’dan bağımsız olduğunu, bu ilişkiden dolayı FLO’dan herhangi bir hak talebinde bulunmayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.